Practische informatie

Wil je lid worden?

We zijn een laagdrempelig koor. Heb je veel een beetje of geen zangervaring; ben je jong, oud, man, vrouw, intersex, trans, gay/bi/hetero/queer. Iedereen is welkom bij ons. Ons koor kenmerkt zich door de open en ongedwongen sfeer. Ook heeft ieder koorlid de vrije keuze om naast de koorzang mee te doen aan kleine groepjes-/solozang, tekstvoordracht, sketches, choreo en is er ruimte voor eigen inbreng qua repertoire en ideeën.
Samen willen wij een mooi, leuk en gevarieerd programma neerzetten, dat ook voor iedereen een uitdaging is.

We hebben 1 keer per jaar een groot, door onszelf georganiseerd optreden. Daarnaast worden we een aantal keren per jaar gevraagd bij diverse gelegenheden om op te treden.

Onze optredens bieden een grote variatie aan repertoire en een diversiteit aan vormgeving. De liederen worden in een mise en scene gezet; er zijn tekstvoordrachten en sketches en er worden simpele choreografiën uitgevoerd bij een aantal liedjes. Ook hiervoor hoef je geen ervaring te hebben. En voor een groot deel de vrije keuze per koorlid om hier wel of niet aan mee te doen.

Wat ons uniek maakt binnen Amsterdam: een roze gemengd koor met gevarieerd repertoire en vormgeving.

Zowel de muziek als het sociale aspect zijn voor de leden van het Rozenkoor belangrijk. Gezamenlijk streven we naar het hoogst haalbare niveau en de repetities worden afgesloten met een gezellige nazit in de bar bij de repetitieruimte.

Aspirant-leden mogen drie repetities komen meezingen voordat ze besluiten lid te worden. Na de derde repetitie zal onze dirigent een stemtest afnemen. Zo wordt bepaald in welke stemgroep jouw stem het best tot zijn recht komt.

Heb je belangstelling voor Het Rozenkoor en wil je lid worden, neem dan via info@rozenkoor.nl contact met ons op, zodat we je met meer informatie terug kunnen bellen of mailen. Je bent van harte welkom om eens een keer te komen kijken of een avond op proef mee te zingen.

Repetities

De repetities zijn op zondagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur in het gebouw van Buurt en Speeltuinvereniging Amsterdam Zuid, Gaaspstraat 8 te Amsterdam.

Optredens

Het Rozenkoor zingt graag op uw feest of evenement. Voor informatie kunt u contact opnemen info@rozenkoor.nl .

Contributie

De halfjaarlijkse contributie bedraagt € 110,00 te betalen in februari en september. De maanden juli en augustus is er een zomerstop.

Donaties

De activiteiten van het Rozenkoor worden mede mogelijk gemaakt door de generositeit van onze donateurs. Wilt ook u donateur worden van ons koor, meldt u zich dan aan bij ons via e-mail: info@rozenkoor.nl