Artistieke begeleiding

Dirigent: Marlien Smetana

Marlien Smetana volgde haar muziekopleiding aan het conservatorium van Amsterdam.
Ze werkt sinds 2000 als muziekdocent, zangeres en koordirigent.

In de afgelopen jaren maakte ze voor verschillende muziektheatervoorstellingen educatief lesmateriaal en ontwikkelde lesmateriaal voor o.a. de NTR. Ze zong bij o.a. zangtrio La vie en Vocal Group Bant.

Marlien geeft nog steeds muziekles aan de allerkleinsten met haar eigen bedrijfje www.muzieklesvoorkleintjes.nl

Als koordirigent werkt ze met verschillende koren in Amsterdam en sinds september 2019 is ze de nieuwe dirigent van het Rozenkoor.

Regie: Freya Ligtenberg

Freya Ligtenberg volgde haar  toneelopleiding aan het Hoger Instituut voor Dramatische Kunst “Studio Herman Teirlinck” in Antwerpen.

Aan het begin van haar carrière  werkte ze als freelance actrice in België en in Nederland, daarna ging ze vanaf 1986  regisseren.

Ze was tot 2000 artistiek leider en regisseur bij Eskalibur, een theatergezelschap dat bestond uit acteurs met een beperking. Ze introduceerde het samenspel van deze groep met professionele acteurs en maakte er diverse voorstellingen.

Daarna regisseerde ze vele (amateur)theatergroepen in Den Haag, werkte voor de radio en gaf dramalessen.

Sinds zes jaar  is ze een van de vaste regisseurs  bij Briza en de Mix in het Zeeheldentheater. Daar maakt ze jaarlijks een voorstelling voor de Haagse Vrijheidsweken met jongeren en professionele acteurs en muziektheater voor basisscholen.

Freya verhuisde in 2018 naar Amsterdam en de voorstelling ‘Hiernogmaals’ is haar eerste regie bij het Rozenkoor.

Pianist: Sjoerd Brouwer

Sjoerd Brouwer begon op achtjarige leeftijd met pianoles bij Bep van Merwijk in Zwolle. Sinds zijn afstuderen begeleidt hij vele koren, zanggroepen en solozangers. Van een aantal is hij ook muzikaal leider/arrangeur.

Hij heeft zich bekwaamd in uiteenlopende stijlen: van klassiek tot pop, van opera tot musical.

In Amsterdam begeleidt hij het Vocalistenpodium en het Open Zangpodium van Cantina Vocaal.

Met Nien Besselink speelt hij het programma ‘Doen moet je doen’ (Nederlandstalige luisterliedjes) en met Benno Berlin ‘Vom Ku’damm bis zum Leidseplein’ met cabaretliedjes uit de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw.